اجرای چاه ارت , تست دیگ بخار , تست جرثقیل , تست لیفتراک , تست و بازرسی آسانسور

شرکت نیک بینش کارن در زمینه اجرای چاه ارت , تست چاه ارت , تست دیگ بخار, رسوب زدایی و تست هیدرو استاتیک , تست جرثقیل , تست لیفتراک , تست و بازرسی آسانسور و.. خدمات ارائه میدهد.

اجرای چاه ارت , تست دیگ بخار , تست جرثقیل , تست لیفتراک , تست و بازرسی آسانسور

شرکت نیک بینش کارن در زمینه اجرای چاه ارت , تست چاه ارت , تست دیگ بخار, رسوب زدایی و تست هیدرو استاتیک , تست جرثقیل , تست لیفتراک , تست و بازرسی آسانسور و.. خدمات ارائه میدهد.

لیفتراک گازی

لیفتراک ها دستگاه های بسیار محکم و قدرتمندی هستند و برای اهداف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه دارای ظرفیتی به منظور حمل چند تن بار از مکانی به مکان دیگر می باشد.لیفتراک ها معمولا در انبارها و دیگر واحدهای تولیدی که گهگاه مستلزم حمل و جابجایی اشیا در فواصل کوتاه می باشد؛ مورد استفاده قرارمی گیرد.

لیفتراک حمل آسان و راحت اشیا را تضمین می کند. درحقیقت؛ لیفتراک جایگزین به کارگیری نیروی انسانی عظیم برای حمل بارهای سنگین در فواصل کوتاه می باشد. به کارگیری نیروی انسانی؛ نه تنها باعث به وجود آوردن هزینه های زیاد در دراز مدت می شود؛ بلکه ممکن است به آسیب های زیادی نیز منجر شود.

یکی از انواع لیفتراک که بباعث آلودگی محیط زیست نمی شود ، لیفتراک گازسوز است .لیفتراک گازسوز در فضاهای بسته بسیار پر کاربرد می باشد و توانایی حمل بارهای سنگین را نیز داردر.

نکته ای باید در زمان استفاده از لیفتراک های گازسوز مد نظر قرار دهیم این است که قبل و بعد از استفاده از لیفتراک گازسوز باید کپسول گاز از جهت پر بودنو محلی قرارگیری کپسول چک شود.

در بازرسی فنی لیفتراک همچنین بازرسی ایمنی لیفتراک این نکته حائز اهمیت می باشد و در تست لیفتراک چک می شود

گواهی سلامت جرثقیل

گواهی سلامت جرثقیل

پیمانکاران به دلیل بروز حوادث جرثقیل های سقفی و متحرک در صنایع و حادثه سقوط تاور کرین ها در بعضی از شهرها موظف شده اند با جرثقیلی کار کنند که گواهی سلامت جرثقیل را اخذ کرده باشد.جرثقیل های سقفی در دو حوزه فعالیت می کنند. در بافت شهری و دیگری در محیط صنعتی و خارج از شهر می باشد. جرثقیلی که در شهر کار می کند بایستی از نظر ایمنی در سلامت باشد زیرا بروز حادثه در شهر صدمات جبران ناپذیری به بار می آورد.به همین دلیل جرثقیل ها هر چند وقت یکبار تست فنی و ایمنی جرثقیل می شوند و بازرسی ایمنی و فنی از جرثقیل انجام می شود و جرثقیلی که مشکل ایمنی نداشته باشد موفق به اخذ گواهی سلامت جرثقیل می شود.

عوامل موثر دراخذ گواهی سلامت جرثقیل :

تحت شرایط استاتیک، وزن بار متصل به جرثقیل طبق جدول بار نباید از 67 درصد میزان بار واژگونی فراتر رود.در شرایطی که باد می وزد، وزن بار متصل به جرثقیل ، طبق جدول بار، نباید از 77 درصد میزان بار واژگونی فراتر رود.نیروهای ناشی از سرعت و جهت باد وارد بر جرثقیل، بر پایداری جرثقیل تاثیر فراوانی دارند.پایداری جرثقیل ها بستگی به طول بوم، طول بوم کمکی یا ترکیبی از هر دو، استقرار وزنه های تعادلی و ارتفاع برج دارد. جدول بارجرثقیل ها طبق موارد ذکر شده توسط سازنده تنظیم می شود.جرثقیل بعد از تست و بازرسی ایمنی و فنی, گواهی سلامت جرثقیل را دریافت می کند.

بازرسی جرثقیل


بازرسی جرثقیل

کل جرثقیل از لحاظ آسیب ساختاری از قبیل، ترک خوردگی و کج شدگی و ترک در شاسی اصلی، مجموعه جک های تعادلی جرثقیل و متعلقات ساختاری مربوط به حمل کننده ( کشنده ) تحت بازرسی جرثقیل قرار می گیرد.


تمامی اتصالات جرثقیل که جوش کاری شده از لحاظ ترک خوردگی، پوسته پوسته شدن رنگ، فرسودگی، خمیدگی و خوردگی توسط بازرسان,تست فنی و ایمنی جرثقیل می شود. در بازرسی جرثقیل و برای صدور گواهی سلامت جرثقیل, بوم هیدرولیک از لحاظ خمیدگی و کج شدگی بازرسی ایمنی و فنی می شود.
 
تغییر شکل، ترک خوردگی و خوردگی در اجزای ساختاری توسط تست های غیر مخرب جرثقیل حداقل یک بار در سال به وسیله شرکت بازرسی جرثقیل انجام می شود و گزارشات مربوط به هر جرثقیل باید در سوابق و مدارک جرثقیل بایگانی شود.
درام ها و قرقره ها از لحاظ ضعیف شدگی، فرسودگی و ترک خوردگی بازرسی ایمنی و فنی جرثقیل  می شود.
تمامی تجهیزات برقی جرثقیل از لحاظ عملکرد صحیح , تست و بازرسی ایمنی و فنی می شوند.
علاوه بر موارد ذکر شده موارد دیگری نیز در تست و بازرسی جرثقیل مهم می باشند.تمامی این بازرسی ها توسط بازرسان مربوطه انجام می شود و در صورتی که جرثقیل سلامت ایمنی داشته باشد گواهی سلامت جرثقیل صادر می شود.

تست سیستم مکانیکی آسانسور


در تست آسانسور موارد بسیار مهمی وجود دارد که باید طبق چک لیست  بازرسی فنی آسانسور  حتما بررسی شود . یکی از موارد بسیار مهم تست سیستم مکانیکی آسانسور است .که مورد استفاده قرار می دهیم موارد تست سیستم مکانیکی آسانسور را از جهات متفاوتی می توان تقسیم بندی کرد.یکی از موارد بسیارمهم برای تقسیم بندی آسانسور نیروی حرکتی آنها می باشد .

قبل از دریافت گواهی سلامت آسانسور باید تست سیستم مکانیکی آسانسور انجام گیرد . برای تست سیستم مکانیکی آسانسور در روش حرکت آن موادر زیر باید مورد بررسی  قرار گیرد:

1-  تست سیستم مکانیکی آسانسور در رابطه با رانش حرکتی آن باید سیم بکسل ها راچک کرد زیرا ممکن است به علت اصطکاک با شیرهای فلکه کششی پوسیده شده باشد.

2-   تست سیستم مکانیکی آسانسوردر رابطه ی رانش مثبت یعنی زمانی که سیم بکسل ها و یا زنجیرهای علتی به غیر از اصطکاک به حرکت درآمده باشند.

3-  تست سیستم مکانیکی آسانسوردر رابطه ی رانش با موتور مغناطیسی خطی نیروی محرکه ای که توسط کویلها به طور خطی آرایش داده شده اند که مستقیم یا غیر مستقیم به کابین و وزنه تعادل وارد می شود.

دیگر پارامترهایی که در تست سیستم مکانیکی آسانسور می توان مد نظر قرار داد پارامترهای فنی آسانسور می باشد. این بخش در بازرسی استاندارد آسانسور بسیار مهم است .

پارامترهای فنی در تست سیستم مکانیکی آسانسور:

1-   تست سیستم مکانیکی آسانسور در ابعاد چاه آن

2-   تست سیستم مکانیکی آسانسور ولتاژ برق اصلی و تعداد استارت آسانسور

3-   تست سیستم مکانیکی آسانسور در بخش سیستم کنترل آن

4-   تست سیستم مکانیکی آسانسوردر کنترل درب ورود و خروج آسانسور

5-   تست سیستم مکانیکی آسانسور در بخش موتور الکتریکی

6-    تست سیستم مکانیکی آسانسور در فلکه کششی و یا دنده زنجیر

7-   تست سیستم مکانیکی آسانسور شاسی ماشین، محورها، یاتاقان ها

8-   تست سیستم مکانیکی آسانسور درب کابین و محرک درب

9-   تست سیستم مکانیکی آسانسور در بخش سیستم ایمنی

    10-تست سیستم مکانیکی آسانسوردر بخش سیستم تعلیق کابین

    11-تست سیستم مکانیکی آسانسور در قسمت وزنه تعادل

    12- همچنین در تست سیستم مکانیکی آسانسور باید تست پاراشوت آسانسور و تست سرخوردگی سیم بکسل در آسانسور انجام شود.

وزنه تعادل در آسانسورهای کششی و همچنین زنجیری ، برای تعادل جرم کابین و درصدی از وزن بار یا مسافر به کار می رود. این درصد معمولاً بین ۴۵تا ۵۰می باشد. اگر آسانسور برای ساختمان یا ارتفاع زیاد باشد برای بالانس ایده آل باید جرم کابل فرمان را حساب کرد.

تست سیستم مکانیکی آسانسور باید در چک لیست بازرسی فنی آسانسور انجام شود . در شرکت نیک بینش کارن نیروهای متخصصی هستند که در بازرسی فنی آسانسور خود حتما تست سیستم مکانیکی آسانسور را مد نظر قرار میدهند .

بالانس آسانسور

بالانس آسانسور

بالانس آسانسور  در زمان بازرسی آسانسور در هر پروژه ای از مهمترین اصول تست آسانسور می باشد. در بالانس آسانسور باید دو مورد حتما چک شود :


1-   بالانس آسانسور در بخش کابین آسانسور

اما گاهی در بعضی از ساختمانها به دلیل شرایط چاه آسانسور شرکت نصاب آسانسور مجبور است ریلهای وزنه تعادل را به جای پشت در یکی از قسمتهای جانبی (سمت راست و یا چپ) منتقل نماید.

در این حالت در واقع ریلهای وزنه از پشت کابین به کنار کابین آسانسور جابجا می شوند و برای نصب براکتها بالاجبار با ساخت کلاف فلزی مناسب شرایط استقرار ریلهای را در این نقطه مهیا می کنند. ضمن اینکه از این کلاف برای نصب یکی از ریلهای کابین نیز استفاده می شود.

2-   بالانس آسانسور در بخش کادر وزنه تعادل

در  بالانس آسانسور اگر این دو مورد بالانس باشد ، باید در بازرسی فنی آسانسور ، تست سرخوردگی سیم بکسل نیز چک شود.

در بازرسی فنی آسانسور چک می شود زمانیکه وزنه تعادل بر روی ضربه گیر کف چاه نشسته باشد، فلکه کششی گیربکس نباید بتواند کابین را بالا ببرد.

مورد دیگری که بازرسی آسانسور چک می شود این است که کابین در حالت خالی و یا با بار پر و ظرفیت کامل نباید سر بخورد.


  1.          بالانس آسانسور بابت تمام تجهیزات کابین و وزنه تعادل قبل از نصب کفشک راهنما
  2. –         بالانس آسانسور در بخش کفشک با بار اسمی آسانسور،
  3.           بالانس آسانسور در بخش سرعت عملکرد آسانسور و نوع ریل راهنمای آن 
  4. –        بالانس آسانسور  در بخش استحکام بدنه آسانسور
  5. –        بالانس آسانسور  در بخش بدنه براکت که به کابین متصل شده


این موارد در صدور گواهی سلامت آسانسور تاثیر گذار است و حتما در بازرسی فنی آسانسور چک می شود.