اجرای چاه ارت , تست دیگ بخار , تست جرثقیل , تست لیفتراک , تست و بازرسی آسانسور

اجرای چاه ارت , تست دیگ بخار , تست جرثقیل , تست لیفتراک , تست و بازرسی آسانسور

شرکت نیک بینش کارن در زمینه اجرای چاه ارت , تست چاه ارت , تست دیگ بخار, رسوب زدایی و تست هیدرو استاتیک , تست جرثقیل , تست لیفتراک , تست و بازرسی آسانسور و.. خدمات ارائه میدهد.
اجرای چاه ارت , تست دیگ بخار , تست جرثقیل , تست لیفتراک , تست و بازرسی آسانسور

اجرای چاه ارت , تست دیگ بخار , تست جرثقیل , تست لیفتراک , تست و بازرسی آسانسور

شرکت نیک بینش کارن در زمینه اجرای چاه ارت , تست چاه ارت , تست دیگ بخار, رسوب زدایی و تست هیدرو استاتیک , تست جرثقیل , تست لیفتراک , تست و بازرسی آسانسور و.. خدمات ارائه میدهد.

تعمیرات آسانسور

مهمترین مسئولیت شرکت های فروشنده و نصاب آسانسور قسمت نگهداری و تعمیرات آسانسور می باشد . نگهداری و تعمیر آسانسور در بخش ایمنی نقش اساسی ایفا می کند . سرویس و تعمیر آسانسور عبارت است بازنگری کلی قطعات نصب شده و نظارت بر عملکرد کلی سیستم بعد از نصب آسانسور . تعمیر آسانسور می تواند در چند مورد پیش آید :

1- زمانی که یک یا چند قطعه آسیب دیده باشد و می بایست توسط یک متخصص آ ن قطعه تعمیر شود

2- با پیشرفت تکنولوژی گاهی نیاز به خدماتی در زمینه به روز رسانی تکنولوژی به رفته در قطعات آسانسور می باشد .

بنابراین اهمیت نگهداری و تعمیر آسانسور کمتر از اهمیت نصب آسانسور نمی باشد  و فقط به خرابی قطعات ختم نمی شود بلکه گاهی نیاز به به روز رسانی خواهد داشت.

یک آسانسور صرفنظر از نوع آسانسور بطور منظم توسط شخص یا اشخاص متخصص تحت بازرسی منظم قرار می گیرد.




برخی مواردی که در تعمیر آسانسور چک می شود:
  1. بازدید قفلها
  2. بازدید کنتاکتهای درب
  3. بازدید مگنت درب بازکن
  4. بازدید فنر درب ها
  5. بازدید کابلهای آسانسور
  6. بازدید روشنایی چاه آسانسور
  7. تنظیم ترمز موتور و بازدید لنت ترمز موتور آسانسور
  8. بازدید سیم بکسل های آسانسور
  9. .....

بازرسی آسانسور

     آسانسور وسیله است که با جان افراد در ارتباط می باشد در نتیجه ایمنی و قابل اعتماد بودن بازرسی آسانسورها مسئله ای است که می بایست بر روی آن تمرکز داشت .

بعد از طراحی و ساخت آسانسور می بایست وسایل الکترونیکی و مکانیکی آسانسور سرهم بندی شود. بازرسی آسانسور توسط افرادی که کار آنها بازرسی آسانسور می باشد ،انجام می پذیرد.

بازرسی آسانسور باید با دقت بالایی صورت گیرد زیرا با جان افراد سر و کار دارد و حوادث ناشی از بی دقتی توسط بازرسی آسانسور میتواند حوادث جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.



بازرسی لیفتراک

بازرسی لیفتراک در شرکت نیک بینش کارن طی مراحل زیر انجام می پذیرد که به بررسی مراحل بازرسی لیفتراک به طور دقیق می پردازیم

اقداماتی که قبل از تست و بازرسی لیفتراک

  • جمع آوری اطلاعات جدید و قدیم به دست آمده از چک لیست ها از بازرسی فنی لیفتراک و بازرسی ایمنی لیفتراک یکی از اولین اقدامات انجام شده برای بازرسی لیفتراک می باشد
  • درنظر گرفتن یک مکان برای تست کامل لیفتراک برای بازرسی فنی لیفتراک و بازرسی ایمنی لیفتراک      از دیگر اقدامات لازم برای بازرسی لیفتراک می باشد

مراحل تست و بازرسی لیفتراک

·      یاداداشت کردن مشخصات فنی ماشینلیفتراک مثل : مدل و مارک لیفتراک ،سال ساخت و ...

·     بررسی ظاهری لیفتراک برطبق چک لیست ها مانند:

-         بوقلیفتراک فعال می باشد.

-         پدال ترمز دستی و یا ضامن آزاد کننده آن عمل نمی کند.

-         اتاقک راننده سالم نبوده و یا دارای شکستگی می باشند.

-         کلید اهرمهای حرکت به سمت جلو-عقب فعال نبوده و یا فاقد شاخص شناسایی می باشد.

-         اهرمهای دکل فعال نبوده و یا فاقد شاخص شناسایی می باشند.

-         استارت دارای نقص بوده و یا فعال نمی باشد.

-         تایرها از نظر خوردگی و استحکام مشکل دارند.

-         لیفتراک فاقد ظرفیت بارگیری و شماره شناسایی سالم و قابل رویت است.

-         چراغهای روشنایی سالم و دارای نور کافی نمی باشد.

-         فرمان و سیستم فرمان دارای نقص است.

-         کمربند نگهدارندة شیلنگ مخزن گاز مایع و یا قفل صفحه نگهدارنده مجموعه سالم نیستند.

-         خودرو فاقد آینه و یا آینه آن معیوب می باشد.

 

سیستم ارت


سیستم ارت  

سیستم ارت سیستمی می باشد که برای امنیت بیشتر دراکثر ساختمان ها و مکان های اداری و تجاری از سیستم ارت استفاده می کنند . سیستم ارت, سیستمی برای حفظ امنیت و ایمنی بیشتر تجهیزات کامپیوتری و دیجیتالی و کارکنان  می باشد.

مزایا اجرای سیستم ارت

به منظور حفظ ایمنی بیشتر و جلوگیری از بروز خسارتهای جانی و مالی در هنگام وقوع صاعقه از سیستم ارت استفاده می کنیم .در واقع سیستم ارت ولتاژها ی تماسی و خطرناکی که به خاطر وقوع صاعقه های بزرگ تولید می شوند به زمین منتقل می کند و چون زمین عایق مناسبی می باشد این ولتاژهای خطرناک را بدون بروز کمترین خسارتی دریافت می کند.

روشهای اجرای سیستم ارت

بطور کلی دو روش برای اجرای سیستم ارت وجود دارد که در زیر به صورت مختصر بیان شده:


1ـ اجرای سیستم ارت در زمین عمقی :

در این روش که روشی معمولی می باشد از چاهی که در زمین حفر می شود استفاده می شود و در واقع به این روش اجرای چاه ارت نیز می گویند.


2- اجرای سیستم ارت در زمین سطحی:

در این روش برخلاف روش قبلی برای اجرای سیستم ارت از سطح زمین استفاده می کنیم.زیرا در بعضی مناطق امکان حفاری عمیق وجود ندارد و سیستم ارت در عمقی در حدود 80 سانتی متر اجرا می شود.

horizontal loop-small

بازرسی ایمنی جرثقیل


بازرسی ایمنی جرثقیل

جرثقیل های سقفی بایستی برای امنیت بیشتر دارای کارت مشخصات باشند که در این کارت خصوصیات جرثقیل درج می شود.در این کارت به علاوه درج شدن خصوصیات ,مکانیزم قسمت های مختلف جرثقیل نیز درج می شود.بازرسی ایمنی جرثقیل بسیار مهم است و جرثقیل ها برای ادامه کار خود بایستی بعد از تست فنی و ایمنی جرثقیل که توسط بازرسان انجام می شود از لحاظ فنی و ایمنی صحیح باشند تا بتوانند گواهی سلامت جرثقیل را دریافت کنند.


مواردی مهم  برای ایمنی جرثقیل

1-یکی از مواردی که باید برای ایمنی جرثقیل رعایت شود سیم بکسل است.سیم بکسلهایی که  برای بستن بارها  بکار برده می‌شوند باید به طور کامل سالم باشند.برای تست فنی و ایمنی جرثقیل هر کدام از این سیم بکسل ها باید به  وسیله ی باری که دو برابر اندازه مجاز بار باشند تست شوند و وسایل کمکی دیگر نیز باید با باری که ٢٥درصد بیشتر از ظرفیت مجاز  آنها باشد ،تست شوند.این آزمایشات برای ایمنی جرثقیل باید هر 6 ماه انجام شوند.

-2اسکلت بندی و فونداسیون محل قرارگیری جرثقیلهای سقفی باید نسبت به ظرفیت نسبی جرثقیل محاسبه شود.

3- سیم بکسلها باید به تجهیزات و وسایل به صورت محکم متصل شده باشند. محکم کردن سیم بکسلها با روشهایی که باعث سائیدگی و یا بریدگی سیم بکسل می شوند, مجازنمی‌باشد.

4-انتخاب باربند نسبت به وزن سیستم و قواره آن صورت می‌گیرد. قدرت باربند نیز بر اساس قطر طناب یا تعداد رشته های زیر بار و ضریب اطمینان مورد نظر تعیین می‌شود.
5-هنگام باز کردن و پیچانیدن سیم بکسلها به دور قرقره باید دقت کرد تا سیم بکسلها گره و پیچ نداشته باشند.

6- بکار بردن قرقره هاییکه چرخ آنها شکسته یا ترک داشته باشد یا اینکه بوش و محور قلاب آنها سائیدگی یا ترک و یا هر نقص فنی دیگر داشته باشد، مجاز نمی‌باشد و ایمنی جرثقیل را پایین می آورند.